PATRICIA E. KUNDA

PATRICIA E. KUNDA

INVESTIGADORA ADJUNTA DE CONICET EN EL INSTITUTO UNIVERSITARIO DE CIENCIAS BIOMÉDICAS CÓRDOBA

Desde Septiembre de 2017, Patricia E. Kunda y está a cargo del grupo de investigación en Cancerología y el Citoesqueleto. Patricia completó sus estudios universitarios de grado en la Facultad de Ciencias Exactas Físicas y Naturales de la Universidad Nacional de Córdoba y su doctorado en Biología bajo la supervisión del Dr. Alfredo Cáceres en el Instituto M y M Ferreyra (Córdoba).

Posteriormente realizó su investigación posdoctoral en el Ludwig Institute for Cancer Research y luego como Investigadora Asociada en el Laboratory for Molecular Cell Biology – University Collage London (Londres-Inglaterra). En el año 2012 Dra Kunda se desempeñó como Investigadora Principal en el Biomedical Institute for Cancer Immunotherapy (China). En 2013 regresa a Argentina con una beca postdoctoral de reinserción de CONICET y en el 2014 establece el laboratorio del Citoesqueleto y la Biología Celular del Cáncer en el INICSA-FCM-UNC.

Email: patricia.kunda@iucbc.edu.ar
ENGLISH VERSION
Associate CONICET Researcher at the Universitary
Institute of Biomedical Sciences of Cordoba

Since September 2017 Patricia E. Kunda is in charge of the Cancerology and Cytoskeleton research group. Patricia completed her university degree at the Faculty of Exact Physical and Natural Sciences of the National University of Cordoba, and her PhD in Biology under the supervision of Alfredo Caceres, MD PhD, in the M&M Ferreyra Institute (Cordoba).

Later on, she accomplished her posdoctoral work at the Ludwig Institute for Cancer Research (London), and then as an Associate Researcher at the Laboratory for Molecular Cell Biology in the University College London. In 2012 Dr. Kunda moved to China to work as a Principal Investigator at the Biomedical Institute for Cancer Immunotherapy. In 2013 she returns to Argentina with the aid of a CONICET postdoctoral reinsertion program, to establish in 2014 the laboratory of Cytoskeleton and Cell Biology of Cancer (INICSA-FCM- UNC).

Email: patricia.kunda@iucbc.edu.ar